Medezeggenschapsraad

Medezeggenschapsraad / MR

De medezeggenschapsraad bestaat uit personeelsleden en ouders die meespreken over allerlei onderwerpen die met de school en het onderwijs te maken hebben. Samen met de directie verbetert de MR de kwaliteit van het onderwijs, de voorzieningen in het gebouw en de arbeidsomstandigheden.

Afhankelijk van het onderwerp heeft de MR instemmingsrecht, adviesrecht of moet de MR vooraf geïnformeerd worden. De MR is bijvoorbeeld betrokken bij de begroting, de aanstelling van de nieuwe directeur, schoolbeleid, het pestprotocol en de verdeling van de leraren over de groepen.

De MR op een basisschool bestaat uit personeelsleden en ouders. De Vuurtoren wil graag een Medezeggenschap met voldoende personeelsleden en drie ouderleden verspreid over Peuterspeelzaal, onderbouw (groep 1-4) en bovenbouw (groep 5-8). 
De leden van de MR spreken namens hun achterban (de ouders en de docenten) en koppelen de resultaten terug.

Dit gaat voortaan via de website: hier naast ziet u de notulen van de afgelopen vergaderingen. Ook worden tijdens de MR vertrouwelijke onderwerpen besproken die niet (direct) gedeeld mogen worden. Als u zelf vragen of suggesties heeft kunt u die ons mailen.
 

Even voorstellen
De huidige samenstelling van de MR is:

Marianne Kuiper (mkuiper@scoh.nl)
De Vuurtoren is de school waar ik nu al jaren met plezier mag werken. Voor die tijd heb ik 23 jaar op de Prinses Julianaschool gewerkt. Ook dat was een leuke en mooie tijd.  Al die jaren heb ik samen mogen werken met fijne collega’s. Dat is absoluut een groot voorrecht. Mooi om al zoveel jaar met kinderen bezig te zijn en te bouwen aan hun kennis en toekomst. Ik sta momenteel dan ook met veel plezier voor groep 7. Sinds enkele jaren ben ik lid van de MR. Een belangrijk orgaan binnen de school. In het begin van dit schooljaar was alleen de teamgeleding nog in functie en moesten er ouders gezocht worden voor de oudergeleding.  Fijn dat we zoveel aanmeldingen kregen en dat we nu compleet zijn. Binnen de MR zijn de diverse functies verdeeld. Zelf zal ik tijdelijk de rol van voorzitter gaan vervullen.


Phuong Nam Huynh (pnthihuynh@scoh.nl)
Mijn naam is Phuong Nam Huynh. Dit schooljaar geef ik les in groep 1/2.
Sinds een aantal jaar ben ik lid van de MR. Ik vind het interessant om mee te denken en te beslissen over het beleid van onze school, zodat de Vuurtoren voor team, ouders en leerlingen een fijne school is en blijft. 


Marieke Brand (mbrand@scoh.nl)
Ik ben Marieke Brand en loop al heel wat jaartjes mee op De Vuurtoren. Eerst als leerling op de Prinses Julianaschool. Daarna als ouder, voorzitter oudercommissie, penningmeester oudercommissie, MR-lid oudergeleding, peuterspeelzaalleidster. Vanaf 2001  als Coördinator PSZ De Matroosjes en administratief medewerker bij CBS De Vuurtoren. Per 1 januari 2018 bij peuterschool de Vuurtoren. De school en de peuterschool werken nauw samen. In de MR moet de peuterschool ook inbreng krijgen. Daar wil ik mij voor inzetten.


Ramon Brouwer
Mijn naam is Ramon Brouwer. Ik ben de vader van Roan (groep 4) en Ivar (groep 1). Zelf heb ik op de voorloper van De Vuurtoren gezeten, namelijk de Julianaschool, en daarvoor op een gelieerde school, de dr. J.A. Gerth van Wijkschool in Laakkwartier. Ik heb mij opgegeven als MR-lid om zo een actieve bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van de school en daarbij tevens een kritische blik te bieden op die ontwikkeling. 


Angela Rog
Mijn naam is Angela Rog, moeder van Yannick (groep 6) en Yurian (groep 5b).
Na verschillende jaren klassenouder en leesmoeder te zijn geweest bij de groepen van mijn kinderen, lijkt het me nu heel leuk om ook op een andere manier betrokken te zijn bij de kinderen en de school als MR-lid.


Sjoerd Baarda
Mijn naam is Sjoerd Baarda, vader van Otte (groep 5) en Sijf (groep 3). 
Als lid van de MR verwacht ik een positieve bijdrage te kunnen leveren aan de het reilen en zeilen op De Vuurtoren. Mocht je als leerling of ouder ergens tegen aan lopen, een idee hebben, of een suggestie? Schiet me dan even aan. We vinden dan vast een passende oplossing.

 

Reglement Medezeggenschapsraad

 

Schoolplein van de Vuurtoren vernieuwd!

Het schoolplein van de Vuurtoren is mooi afgeschermd met een historische muur. Er is een nostalgische overkapping, een stukje overdekking door de gymzaal en treden met een bordes. De centraal gesitueerde boom op het compact en aantrekkelijk plein maakt er een organisch geheel van. Maar wat er nog miste was een stukje ordening en uitdaging.... Afgelopen maanden is het schoolplein van de Vuurtoren opnieuw ingericht en met succes. Er staat een nieuw groot speeltoestel, een nieuw duikelrek, een voetbalzone en een afgeschermd fietsenberging met doorloop en een overdekte tafeltennisarena. Samen met een slingerbank die nog met mozaïek versierd gaat worden is.. Lees verder »

Nieuw SPEELTOESTEL op het vuurtorenplein

Het stond al jaren op het verlanglijstje van kinderen, ouders en leerkrachten. En leerlingen hebben afgelopen maand, tijdens de opbouw, het nieuwe grote speeltoestel langzaam zien groeien tot een uitdagend klim, klauter en glijtoestel. Gezien de Coronamaatregelen hebben we helaas geen grootse opening kunnen organiseren. Voor de kinderen gaf dat allemaal niet. Vanaf dag één wordt het toestel met groot enthousiasme intensief gebruikt. De kleuren en vele mogelijkheden hebben een grote aantrekkingskracht op onze leerlingen. Ook aan de peuters is gedacht, met een meer toegankelijk glijbaantje. Bij de grotere kids is het klimmen en chillen in het touwmandje bovenin zeer populair. Lees verder »

Duikelrekken en Heel Vuurtoren Bakt

Wat hebben deze met elkaar te maken? Vorig jaar vlak voor de zomervakantie hebben leerlingen en ouders taarten gebakken en gekocht. Dat heeft toen het mooie bedrag van € 529,00 !! opgebracht. Voor dat bedrag hebben we deze kleurrijke duikelrekken voor op het plein gekocht. Zie foto onder. Verbazend wat de kinderen er al op kunnen! Lees verder »

Gymlessen in Corona-tijd

Het RIVM gaf voor mei-juni als richtlijn dat kinderen in de zaal niet intensief mogen sporten. We hebben er voor gekozen de kinderen wel intensief bezig te laten zijn, maar dan op het vernieuwde schoolplein. En dat gaat opmerkelijk goed. De verschillende zones nodigen uit voor gerichte activiteiten. Tijdens de eerste pleinlessen is o.a. het nieuwe speeltoestel intensief verkend. Hier wat impressies. Lees verder »


Recente foto's