Meehelpen

Klassenouders

Ouders zijn direct verbonden aan een klas waardoor de betrokkenheid bij die klas meteen is gegarandeerd. Er zijn gemiddeld drie ouders die hand- en spandiensten verlenen. Waarvoor mijn hartelijke dank.

We hebben nu ook een dagelijks bestuur. mw. Ismaela Westen Mw. Dominique v.d. Veen, mw. Ramona v.d. Berg, mw. Lisette Hanekamp coordinator, Mw. Eline Oostdijk en Mw. Marjolein Crone Iedere vrijdagochtend komen we bij elkaar om de  lopende zaken te bespreken en te plannen.

Ieder cursusjaar - in het begin- kunt u intekenen op een lijst die bij de toegangsdeur van de groep hangt. We gaan er van uit dat 1 klassenouder de andere hulpouders vertegenwoordigt en dus gelijk het aanspreekpunt is.

Zo willen we andere ouders ook de kans geven om zich in te zetten. 

Het kiezen van de klassenouders ligt bij de leraar na overleg/ consultatie van de het DB-klassenouders.

E.J.Ph. uit de Bos - coordinator-

Wat is de taak van de klassenouder:

  • eens per twee maanden met de groepsleraar overleg over de komende activiteiten in die groep. atelier, klassenuitjes enz.
  • het regelen van ouders die ingezet moeten worden voor b.v. begeleiding
  • hierbij moet gedacht worden aan het kansen bieden voor alle ouders van die groep, zodat het project ACTIEVE ouders vorm kan gaan krijgen.
  • bij twee groepen van hetzelfde leerjaar moet overlegd worden, zodat er  min mogelijk verschillen ontstaan.
  • het bijwonen van de DB-klassenouders vergaderingen, dit drie maal per jaar
  • de klassenouders van de groepen 1 geven bij binnenkomst van een nieuwe leerling een info/welkomspakket.

De Medezeggenschapsraad

Tekst

Vuurtorenleerlingen beplakken ramen met thuiswerk op 1 April

Woensdag 1 april was een speciale dag voor de leerlingen van De Vuurtoren. De kinderen waren door school opgeroepen om hun werk aan het raam te plakken. De leerkrachten zouden langs komen om vanaf de buitenzijde van het huis, het thuiswerk na te kijken. Gezien de reacties vooraf, na de aankondiging, was al duidelijk dat heel veel kinderen er veel werk van maakten. Bekend is dat er om 9.00 uur al veel kinderen achter de volgeplakte ramen naar buiten loerden (zie ook foto). Aan het verzoek om vooraf een foto te mailen naar de leerkracht, werd ruim gehoor gegeven. Zo ontstond.. Lees verder »

Radio DE VUURTOREN met BREAKING NEWS

Radio DE VUURTOREN met BREAKING NEWS Iedere vrijdagmiddag is het BREAKING NEWS vanuit De Vuurtoren. In een speciale radiouitzending wordt er verslag gedaan over zaken rond school. Er zijn leerkrachten te horen, een fragment van het Vuurtorenlied, een lied door juffen en meesters voor onze leerlingen en dit alles in een muzikale context. Het lied is inmiddels ALARMSCHIJF en heeft al een gouden plaat (zie foto). Benieuwd? Luister maar: Breaking News 3 april: https://www.youtube.com/watch?v=aQC6XPC2xYE  (aflevering: stoorzender) Breaking News 27 maart: https://www.youtube.com/watch?v=KsCCsZODmtE&t=241s Breaking News 20 maart: https://www.youtube.com/watch?v=60APc-31Ky4  Lees verder »

Tablets via school voor leerlingen

In de lessen op school zetten we standaard tablets in daar waar het een meerwaarde is. Maar thuis leren op een computer…... Dat is voor sommigen nieuw. En je moet thuis maar voldoende laptops/tablets hebben!? In samenwerking met het bestuur (SCOH) heeft De Vuurtoren deze week al 30 kinderen (en ouders) blij kunnen maken met een tablet in bruikleen. De tablets, deels nieuwe en deels gebruikte van school, zijn hiervoor speciaal ingericht voor thuisgebruik. De bijgeleverde wachtwoorden geven de kinderen makkelijk toegang tot de benodigde programma’s. Lees verder »

Scholen gesloten.......maar De Vuurtoren blijft in bedrijf!

Het zat er al een beetje aan te komen. En ja hoor op zondag 15 april, werd bekend dat alle scholen per direct voor 3 weken zouden sluiten. Dat was voor iedereen even schakelen: Voor thuis en school was de gedachte ‘hoe organiseer ik dit’? Achter de schermen was de Vuurtoren al wel bezig met een Noodplan-Thuiswerk voor het geval…. Via Parro (Ouder-school communicatie app), is er nu een dagelijkse informatieuitwisseling. Uitgangspunt is: In contact blijven met kind/gezin en het aanleveren van opdrachten voor een zekere continuïteit van het onderwijs. De leerstof bestaat vooral uit extra in-oefening, verdieping en verbreding. Er zijn.. Lees verder »


Recente foto's