De voorschool

We werken sinds een aantal jaar met het voorschoolprogramma Piramide. Deze methode zorgt er voor dat er aandacht is voor álle ontwikkelingsgebieden van uw kind. Er wordt niet alleen gekeken of uw kind goed leert praten of tellen, maar ook of hij of zij prettig met anderen kan omgaan en plezier heeft in spelen. Deze methode gebruiken we niet alleen op de peuterspeelzaal (voorschool) maar ook in groepen 1 en 2 (vroegschool). 

De leidsters/leerkrachten van de peutergroepen en groep 1/2 maken gebruik van het programma Kijk! om alle ontwikkelingsgebieden van de kinderen te observeren. 

Effect

De invoering van Piramide zal de volgende effecten hebben:

  • Er ontstaat een uitdagende speel-leeromgeving
  • Er ontstaat samenhang in het aanbod voor jonge kinderen
  • De vaardigheden van kinderen worden vergroot
  • De vaardigheden van leidsters en leerkrachten worden vergroot
  • Er ontstaat samenhang tussen toetsen en aanbod
  • Spel staat centraal
  • Zelfstandig leren
  • Werken met projecten
  • Vaste dagopbouw
  • Veel contact met de ouders
  • Informatie over elk kind afzonderlijk

MOZAIEK slingerbank op het vernieuwde plein

Na het nieuwe speeltoestel in 2020 heeft De Vuurtoren deze winter een mooie lange slinger-mozaïekbank op het plein. De kleurijke themabank vormt een natuurlijke afscheiding tussen een voetbalgedeelte en de rest van het plein. Onder leiding van mozaiekkunstenaar Job Bisscheroux hebben leerlingen vanaf groep 6, 7 en 8 het thema Scheveningen prachtig bij elkaar geplakt. Vooraf hebben diezelfde leerlingen al een groot aantal tekeningen aangedragen. Na al het plakken is de bank netjes afgewerkt en vormt deze een mooi, kleurrijk en functioneel object op het schoolplein. En wie goed kijkt ziet ook de namen van de groep 8-kinderen die in 2020 afscheid.. Lees verder »


Recente foto's